• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Bra eller dålig idé för att sänka UC betyg inför ett samlingslån

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Någon som vet ungefär vilket datum remember brukar rapportera till UC? hinner min inbetalning till remember uppdateraras i kommande UC uppdatering? Säg att pengarna dras från mitt privatkonto imorgon och registreras hos remember på onsdag kommer den inbetalningen att synas på kommande uppdatering eller kommer jag få vänta tills nästa månad innan den betalningen har registrerats hos UC?
Jag tror ganska säkert att den syns först i januari runt 12-15e
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Tänkte höra eftersom jag har 6,4 i UC betyg vilket som många andra påpekat är väldigt högt med mina nuvarande förutsättningar så tänkte jag höra med er om det är en bra eller dålig idé som jag tänkt göra. Har idag endast 1 synligt lån på UC och det är ett nästan maxat remeber kort på 21/25k. "Utanför UC ferratum" på 35k utnyttjat 17k sen fairlo på 10k plus lite privata skulder.
Frågan är den tror ni att det är någon bra idé att låt säga jag ta ut dom sista 17000kr från ferratum och betalar in dom till remember för att då komma ner till 4/25k på de kreditkortet för att på något sätt förbättra min UC inför kommande uppdatering? och sedan när betyget blivit bättre ta ett samlingslån på 50k och betala av allt till ferratum fairlo och dom privata skulder? Är det en dum idé eller? för jag begriper inte varför mitt betyg inte går ner från 6,4 var exakt samma sak förra uppdateringen den rörde sig inte så den har legat på 6,4 två uppdateringar i rad
Nuvarande förutsättningar
350k årsinkomst
0 i underskott
6,4 i UC
1ff
Synliga lån krediter remeber 21/25k utnyttjad
0 skulder hos KF
0 anmärkningar hos KF


Vem har sagt att 6.4 är väldigt högt? Det e bullshit det är många som önskar att vara nära 6.4 och du har bara 1ff ... du kan få redan nu bra samlingslån med dina förutsättningar
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Beror mycket på övriga förutsättningar. Jag har sökt med 1.2% i UC-betyg och fått 0 bud.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Skönt o höra :) vad menar du med nolla krediten? Att jag inte ska betala remember krediten till fullo?
Precis betala inte den till fullo då UC tillfälligt ser den som avslutad och att du då inte har någon buffert, betala av så att du har någon tusenlapp kvar och sedan minska den sakta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp